Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně
3.3.2011, Martin Stančík, aktualita
Podle nové analýzy společnosti 3MGTG se již tento rok začnou na ulicích po celém světě objevovat nové interaktivní reklamy, které se budou snažit rozpoznat kdo jste a nabídnout vám přizpůsobený obsah.
Kozousch (24) | 5.3.201116:38
Nějaký ­"globální­" fungující systém cílených reklam je podle mě ještě hodně daleko. Ono to v principu vypadá hrozně jednoduše, ale není. Pokud se vezme jako příklad třeba ­"Atlas hub­" ­(Facebook­), tak to nefunguje ani na něm ­- a přitom je to uzavřený systém, který má o uživatelích informací dost a má vlastní reklamní systém, takže má k tomu všechny předpoklady ­- a přesto zřejmě žádné cílené reklamy nejsou používány. Například pokud jeden uživatel uvedete jako bydliště České Budějovice a druhý Ústí nad Labem, stejně budou oba obtěžováni naprostými reklamními nesmysly ­- třeba reklamami na návštěvu hospody ve Zlíně. Takže to nefunguje ani v takovýchto úplně jednoduchých závislostech ­- natož aby to fungovalo podle nějakého systému, který sleduje chování uživatele.

"Reklamní byznys­" zřejmě naráží na problém s penězi. Opravdu velké peníze má jen omezený počet zadavatelů reklamy ­- například mobilní operátoři, výrobci­/distributoři léčiv, kosmetiky, pracích prášků a podobného chemického šmejdu. Pokud se nepletu, tak například v ČR z veškerých peněz utracených za reklamu utrácí nějakých 90 procent asi 10 zadavatelů ­(firem­). Předpokládám, že ČR není výjimka. Tito největší zadavatelé reklamy jsou zřejmě konzervativní, sázejí na plošné masírování a nechce se jim investovat do rozjezdu neověřeného byznysu.

Druhý ­"subjekt­", který má peníze a zájem na plošném sledování, je ­"Velký bratr­". Ten peníze získává snadno od daňových poplatníků ve formě všemožných daní pod pohrůžkou trestního postihu ­- tyto násilně odebrané peníze následně používá proti samotným daňovým poplatníkům.

Můj předpoklad je, že v budoucnu vznikne jedna velká databáze informací o Ovčanech, kterou bude využívat jak ­"Velký bratr­", tak reklamní průmysl ­- samozřejmě pod hesly ­"kdo nedělá nic nezákonného, nemusí se ničeho obávat­" a ­"cílená reklama je pro vaše dobro­".
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.